آخرین وبلاگ ها

فروشگاه تخصصی باتری 724
باتری خودروهای ایرانی
باتری خودروهای ژاپنی
![]() | ظرفیت باتری | 60 آمپر |
![]() | ولتاژ باتری | 12 ولت |
![]() | چینش قطبها | پایه کوتاه قطب چپ |
شرکت ایران خودرو در اواخر دهه ۷۰ شمسی تصمیم گرفت تا با ترکیب دو محصول پرفروش خود یعنی پیکان و پژو ۴۰۵ یک خودروی جدید با ظاهر ۴۰۵ و پیشرانه پیکان بسازد تا خلا موجود میان این دو خودرو را پر کند. نتیجه کار چیزی به نام پژو آردی بود که به دلیل قیمت ارزانتر از پژو ۴۰۵ و اتاق زیباتر و جادارتر از پیکان بسیار مورد توجه مشتریان واقع شد و صفهای طولانی برای خرید آن تشکیل شد.
با این حال به دلیل کشش نامناسب پیشرانه و گیربکس پیکان روی اتاق پژو ۴۰۵، شاهد عملکرد فنی و هندلینگ نامناسب پژو آردی بودیم تا اینکه شرکت ایران خودرو تصمیم به ارتقاء فنی این محصول خود و ارائه مدل انژکتوری بهبودیافته آن با نام پژو روآ به بازار گرفت. بهرهمندی از فرمان هیدرولیک و کولر نیز از دیگر ویژگیهای پژو روآ به حساب میآمدند.
همچنین شرکت ایران خودرو در سال ۸۸ مدل روآ سال را با موتور ۱۷۰۰ سی سی روانه بازار کرد که نسبت به مدل پیشین از قابلیت پایه گازسوز برخوردار بود و استاندارد آلایندگی آن به سطح یورو ۳ ارتقا یافت. از لحاظ ظاهری نیز اتاق پژو روآ سال تفاوت زیادی با پژو ۴۰۵ معمولی نداشت. سرانجام نیز شرکت ایران خودرو در دهه ۹۰ چراغ خط تولید پژو روآ را برای همیشه خاموش کرد و در حال حاضر تنها وانت آریسان برمبنای این خودرو در کارخانجات شرکت ایران خودرو به تولید میرسد.
پژو روا که با بدنه پژو ۴۰۵ و موتور ارتقا یافته پیکان به دست مشتریان رسیده بود، از همان ابتدا تفاوت زیادی با این محصول کمپانی پژو از لحاظ ظاهری نداشت اما در مدل روآ سال این تفاوتها به حداقل رسید و تنها با نگاه به لوگو روی درب عقب یا شنیدن صدای موتور میشد به تفاوت بین روا سال و پژو ۴۰۵ پی برد. به هر حال نمای بدنه پژو روآ همچون پژو ۴۰۵ متعلق به دهه ۸۰ میلادی بوده و در مقایسه با محصولات امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد. هرچند که بسیاری از مشتریان ایرانی ظاهر پژو روآ را در قیاس با نزدیکترین رقیبش یعنی پراید زیباتر دانسته و روی خوشتری نسبت به آن نشان میدهند.
فضای کابین پژو روآ نیز دقیقا مشابه با پژو ۴۰۵ معمولی طراحی شده و از همان داشبورد و غربیلک فرمان، رودریها، صندلیها و غیره در اینجا نیز استفاده شده است که در مردان نمای قدیمی و ساده را برای کابین خودرو به ارمغان آورده است. طرح غربیلک فرمان دوشاخه پژو ۴۰۵ که در روآ نیز موجود است، جلوه بسیار قدیمی و زشت برای کابین به وجود آورده و بهتر بود که این غربیلک فرمان با مدلهای جدیدتر تعویض میشد.
Reference: https://khodro45.com
شما می توانید سفارشات خود را در باتری 724 به صورت اینترنتی، تلفنی و یا مراجعه به صفحه اینستاگرام ما ثبت نمائید. کارشناسان ما در 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگوئی به شما عزیزان می باشند.
باتری 724 نماینده رسمی صبا باتری و عرضه کننده مستقیم انواع باتری ایرانی و خارجی است.
ارسال و نصب و تست برق خودرو در باتری 724 کاملا رایگان می باشد.
تمامی باتری های ارائه شده توسط باتری 724 دارای گارانتی می باشند.
همیشه ارزان ترین قیمت را با بالاترین کیفیت خواهید داشت.
خدمات در باتری 724 به صورت شبانه روزی انجام خواهد شد.
تاریخ تولید کلیه باتری ها در باتری 724 به روز و قابل استعلام می باشد.
امکان پرداخت در محل پس از نصب و تست باتری
بله، امکان استفاده از باتری با ظرفیت های اعلام شده در این صفحه امکان پذیر است.
در کل باتری مناسب هر خودرویی با توجه به سه پارامتر تعیین می شود: میزان مصرف برق هر خودرو ، فضای در نظر گرفته شده برای باتری و قدرت دینام خودرو برای شارژ. در خودرویی مثل پژو 206 که باتری فابریک آن 50 آمپر است، چناچه تجهیزات برقی خودروی شما (سیستم صوتی، هدلایت، زنون و …) بیش از حالت فابریک است برای کمتر دشارژ شدن باتری می توان از باتری با 10 آمپر اضافه تر از باتری فابریک استفاده نمود، در این مثال برای پژو 206 نهایتا می توان از باتری 60 آمپر استفاده کرد. بیش از این آمپر به دلیل احتمال فشار به دینام توصیه نمی شود.
بله، تمامی قیمت های ذکر شده در سایت با احتساب دریافت باتری فرسوده می باشد. چناچه داغی باتری فرسوده تحویل داده نشود بابت هر مقدار کسری آمپر مبلغی به قیمت باتری اضافه می گردد.
بله کلیه خدمات حمل، نصب و تست کاملا رایگان بوده و شما فقط هزینه اعلامی در سایت را پرداخت خواهید کرد.
روی اکثر باتری های خودرو کدی مربوط به تاریخ انقضای باتری ماشین و تاریخ تولید باتری ماشین از سوی تولیدکننده ثبت شده است.
معمولا باتری ها حداکثر 2 تا 3 سال عمر دارند حتی اگر سازندگان بگویند پنج سال یا بیشتر عمر می کنند.
در حالت خوشبینانه باید باتری خودرو هر دو سال و نیم یکبار تعویض شود تا قبل از این که مشکلی پیش آید.
موارد دیگری که می تواند بر طول عمر باتری اثر بگذارد استارت، دینام، ترمینال های باتری و کابل های مخصوص آن هستند، لازم است به این موارد نیز دقت کنید.
سن باتری نیز دخیل است حتی اگر هیچ نشانه ای از قدیمی بودن نداشته باشد زیرا می تواند به تأثیرات منفی بر روی وسیله نقلیه بگذارد.
قبل از روشن شدن موتور هیچ چراغ، گیج، چراغ های خطر یا برق روشن نمی شوند.
کار نکردن قفل مرکزی دربها و شیشه بالابر خودرو.
باتری ماشین بعد از 3 تا 5 روز به اتصال باتری به باتری نیاز دارد.
هنگام روشن شدن ماشین، لوازم جانبی و چراغ ها با هر بار استارت کمرنگ می شوند.
تغییر رنگ نشانگر سلامت روی باتری
موتور استارت می زند اما روشن نمی شود
موتوراستارت نمی زند و چراغ پشت کیلومتر نیز روشن نمی شود
یک روز خوب استارت می خورد اما روز بعد خیر
استارت زدن درهوای سرد دشوار است
دائما از اتصال باتری به باتری استفاده می کنید
تغییر شکل ظاهری باتری